3.3.10

CASA FORTE DE LUSÍO RESTAURADA

Na IV Xuntanza de ex-samonenses, en maio de 2003, acudimos a visitar a Casa Forte de Lusío despois de compartirmos xantar no restaurante A Veiga. O edificio estaba desafectado do uso agrícola dos últimos anos e presentaba un estado que só invitaba a pensar nunha desexable restauración e en dedicalo a un novo uso de tipo cultural ou hostaleiro. Pouco tempo despois (2006), a comunidade de monxes benedictinos de Samos firmaría un convenio de cesión e restauración coa Xunta de Galicia. Hoxe a restauración xa é unha realidade e iso alégranos especialmente pois este lugar figura na nosa memoria samonense como lugar de múltiples visitas que formaban parte dos paseos que nos levaban polo val do Real, cara a Pena Partida e Triacastela.
No xornal dixital http://www.noticiascamino.com/ encontrei a nova da restauración cunha imaxe do novo aspecto do edificio e aquí vola deixo. As tres primeiras imaxes corresponden a xornada da IV Xuntanza.
Casi tres años después de la firma del convenio firmado entre la Xunta de Galicia y el prior de la abadía lucense de Samos (propietaria del edificio) para su restauración, la Casa Grande de Lusío luce un nuevo y magnífico aspecto.
El convenio se firmó en 2006 entre el entonces conselleiro de Innovación e Industria, Fernando Blanco, y el prior del monasterio samoense, José Luis Vélez, y estipulaba la cesión por parte del monasterio de los derechos reales de uso del edificio durante un período de 55 años. La restauración del emblemático edificio palaciego, datado en el siglo XVI, se cifró en dos millones y medio de euros y ha corrido a cargo de la empresa DICSA, de Pontevedra.
En el edificio está prevista la apertura de un nuevo albergue con unas 70 plazas. Igualmente, en la parte noble del edificio (torre del homenaje, capilla, cocina…) se acordó en el convenio arriba mencionado la instalación de un museo dedicado al ilustre matemático Vázquez Queipo de Llano, nacido en la Casa Grande de Lusío en 1804. Un segundo proyecto museográfico versará sobre la etnografía y agricultura tradicional de la montaña gallega.
Falta sólo su inauguración y apertura como albergue. José Luis Vélez, prior de Samos, ha calificado la restauración del edificio como “muy buena, ejemplar”. En declaraciones a nuestro diario el prior resalta que las obras “han sabido guardar y mantener los materiales antiguos y han resuelto el acondicionamiento para los usos actuales de un modo muy inteligente”.

No hay comentarios: